bodza6 Bojana Jovanović profesor srpskog jezika Šabac
Član broj: 271139 Poruke: 16 *.dynamic.isp.telekom.rs.
|
Možda će se nekome činiti da se o svemu ovome već dosta pisalo, ali meni su pred polaganje pedagogije falile sveže informcije i mislim da ni ovaj izveštaj sa ispita neće biti višak.
Dakle, pedagogija, 25.2, prof. Lidija Radulović. Profesorka jeste prijatna, atmosfera jeste opuštena, žena stvarno pomaže, bukvalno navodi na odgovor, ali se stvarno ne može položiti ako niste učili, ili barem čitali.
Naša grupa je imala sreću da skoro polovina pozvanih kandidata nije došla na ispit, tako da nismo imali problema sa glađu, žeđu, manjkom stolica..... Ulazilo je po četvoro, svaka grupa ostane po 40 do 50 minuta ( bez obzira što nas nije bilo mnogo, znači nije nigde žurila, a pitala je kao i obično ). Kvitice ( papirići ) ili kako god, su beli, nema više podele na "zelene" i "plave", svi isto izgledaju. Ima i principa i uvodnih pitanja, pita sve kao i uvek. Možda bude značajna informacija da postoje papirići sa više kombinovanih pitanja, jedna devojka se u tome prilično spetljala da je malo falilo da padne, npr: programirana nastava, nastavni plan i program i još jedna koja objedinjuje prve dve lekcije o vaspitanju. Žena vam dozvoli da kažete po dve-tri rečenice, čisto da biste joj napravili uvod za neku temu, a onda kreće razjašnjenje - onoga što ste rekli ( užasno je bitno da razumete to što učite ), primeri iz prakse, iz vašeg i tuđeg iskustva, ili predlozi kako biste nešto učinili. Svi prisutni se uključuju u raspravu. Možda je najnezgodnije to što zavisite od drugih iz te grupe ( zato možda nije viška da pazite sa kim ulazite, ne mora se poštovati raspored sa prozivnika ), nekad vas drugi mogu izvući, a nekada će vam kolege upadati u reč, prekidati vas i boriti se za svoje mesto a na vašu štetu. Treba biti kolegijalan ali i osetiti da neko stvarno ne zna, da nije u pitanju kratka blokada, sve u svemu, nezgodno. Ali profesorka će uvek izaći u susret i postaviti po neko kratko pitanje i tako vam pružiti šansu da pomognete sami sebi. Nemojte učiti silne podatke i definicije, nema potrebe, bar ne kod Lidije, a naročito ne one podatke koji su zastareli, a imaaaaaaa ih! Možda je nekome bitno i da l' će baš on morati da probije led i da započne razgovor u svojoj grupi, e, to zavisi od vrste pitanja koje dobijete, naravno, prvo ide uvod.
Evo još nekih pitanja: didaktički principi, individualizovan princip, organizacioni oblici nastave, osobine nastavnika.
Možda nekome barem nešto od ovoga bude od koristi, ipak smo mi zaposleni, porodični ljudi koji nemaju vremena na bacanje.
|